2012-06-12

50-50-50 Utmaning
Du behöver för detta ”korta pass” en skivstång 40 kg för killar och 20 kilo för tjejer (givetvis kan ni köra tyngre eller lättare efter behov), en kettlebells 20kg för killar och 12 för tjejer och även här kan ni givetvis anpassa tyngden efter era behov.
Vad går det då ut på? Jo ni skall göra 3 övningar i rad med 50 repetitioner per övning och allt skall göras på tid. Övningarna som skall göras ser ni här nedan. :)
 
1. 50 st Clean and snatch 40kg/20kg
2. 50 st Kettlebellswingar (Fullswing)
3. 50 st Utfall med skivstång 40kg/20kg

 

2012-04-27

Total tid för passet utan vila: ca 15-20 minuter
Antal rundor/cirklar: 1
Antal rep per övning: 100
Utrustning som krävs: 1 kettlebells 20kg för killar och 10 kilo för tjejer
 
Veckans Fredagsutmaning gick ut på att göra 400 repetitioner på så kort tid som möjligt. Detta är ett perfekt sätt att testa och se vilka framsteg som du gör i träningen om du kör en gång idag och sedan gör du samma sak om tex. 3 månader och ser hur mycket snabbare du klarar av att göra alla repetitioner. Här ser du vilka övningar jag valde den här gången.
 
100 pushups (armhävningar)
100 situp
100 knäböj (med kettlebell på ryggen)
100 swingar med kettlebell
 
 

2012-04-16

Total tid för passet utan vila: 30 minuter
Tid per runda/cirkel: 10 minuter
Antal rundor/cirklar: 3
Tid per övning: 1 minut
Antal rep per övning: —
Utrustning som krävs: 1 kettlebells,  Skivstång med vikter och ett hopprep.
 
Runda 1: 10 minuter
- Fällkniv
- Sittande roterande magövning med kettlebells
- Burpees
Runda 2: 10 minuter
- Marklyft + Axelpress med skivstång
- Utfall med skivstång på raka armar över huvud
- Kettlebells, Full swing
Runda 3: 10 minuter
- Benböj
- Hopprep
- Planka på ett ben åt gången (30 sek per sida)

Written on april 19th, 2012

Peter´s Personlig Träning och träningsblogg!! is proudly powered by WordPress and the Theme Adventure by Eric Schwarz
Entries (RSS) and Comments (RSS).

Peter´s Personlig Träning och träningsblogg!!

5 more – do ALWAYS 5 MORE!!